donderdag 15 december 2011

Dagje uit met de Mariniers



Hallo koukleumen

Gisteren zijn we met een aantal liefhebbers wezen schieten op het oefenterrein, we gingen rond een uur of 8 met droog weer ernaartoe, maar algauw vielen de eerste regendruppels en toen we aankwamen kwam het met bakken uit de hemel. Dit bewijst maar weer eens dat mariniers niets goed kunnen plannen!!!! Maar ja nat werden we toch en mijn collega's hadden er een hele hoop tijd en effort in gestoken om deze dag tot een goed einde te brengen, dus zijn we gewoon doorgegaan. We hebben eerst met een pistool geschoten, daarna met een mitrailleur, en als doel konden we twee autowrakken gebruiken die op 250 meter afstand stonden, daarna met een granaat werper, ivm de regels en veiligheid mochten we geen explosieven gebruiken, maar gaf de granaat als hij het doel raakte een roze wolk, op een van de foto's kan je het goed zien. Daarna met het geweer, en als laatste mochten we met een sluipschuttersgeweer schieten op een doel op ruim 300 meter afstand. Dit laatste was echt gaaf!!!! mijn collega die hiervoor een speciale opleiding voor heeft gevolgd in Engeland en Amerika is in staat om een doel op 1 kilometer te raken!!!! We hebben niet de hele dag regen gehad, rond een uur of 12 werd het wat droger en daarna kwam de zon er weer bij. Ik heb in ieder geval een perfecte dag gehad, het was perfect georganiseerd door mijn "groene collega's" en de foto's spreken voor zich.
schietdag

2 opmerkingen:

mamma en pappa zei

ben je van je geloof af gevallen om te gaan spelen met die groene jongens kan je zien dat dit echte mannen zijn gaan ook door in de regen wij schoten vroeger met de garant ook op 100 en 300 meter
bedankt voor de foto,s wij vinden het erg leuk voor je
groetjes van ons beide

Dominic zei

zo jammer dat ik niet mee mocht spelen :((((((
lijkt me erg kicke